Традиція Далекого Сходу крізь кіно

Оновлено: 21 лист. 2021


Сучасне корейське та японське кіно- і телевиробництво відоме по всьому світові, воно швидко завойовує популярність. Одним з жанрів, котрий превалює у масовому та комерційному кіновиробництві є “історичний” жанр. Та фільми і дорами, котрі до нього належать, більше схожі на костюмовану драму, ніж на ґрунтовне історичне дослідження. У цій підбірці пропонуємо альтернативний погляд на корейський та японський традиційні побути, показані через кінематографічну призму.

“Король і блазень”, реж. Лі Чон Ік, 2005 рік

Стрічка, що знята за мотивах корейської п'єси «Yi» про правителя Чосона Енсан-Гуна. Час дії - 1495-1509 роки. Двоє блазнів , що показують сороміцькі етюди на базарах, потрапляють до столиці та наважуються висміяти короля. Цей фільм був заявлений на премію “Оскар” у 2006 році у категорію “Найкращий фільм іноземною мовою”, але номінований на неї не був. Також він займає 22 місце у рейтингу найкасовіших фільмів у Південній Кореї. Але не дивлячись на це, він дуже обережно та дбайливо звертається до зображення історичного сеттингу.

“Легенда про Нараяму”, реж. Сьохей Імамура, 1983 рік


Класична стрічка Сьохея Імамури, котра оповідає про напів-міфологізований звичай відносити старих батьків на гору, де вони мають зустріти смерть від спраги та голоду. Кінофільм зображує людину, майже розчинену у своїй землі, підпорядковану її рухам та правилам.


“Після дощу”, реж. Такаші Коізумі, 1999 рік

Це історія про один з найкласичніших образів японської культури - воїна , який подорожує разом зі своєю дружиною. Зупинившись на гостинному дворі під час розливу річки, він намагається посприяти доброму самопочуттю інших гостей. Він вирішує відвідати доджо і викликати тамошніх майстрів меча на двобій. Фільм надає уявлення про побут та повсякденність японських провінцій; розмірковує на тему того, які чесноти має мати справжній майстер меча.

“Намальоване полум'я”, Ім Квон Тхек, 2002 рік

Епоха Чосон. Драма, що розгортається між особистістю митця та його талантом. Зустрічі католицтва та конфуціанства, зустрічі жінки та чоловіка, зустрічі Заходу та Сходу. Фільм показує те, яких форм у людині може набути навіть інституційно обумовлене мистецтво та до яких наслідків може призвести бажання втілити в його у життя.






22 перегляди0 коментарів